Mitten

Det är inte lika hetskallt nu, så min hjärna har börjat fungera lite bättre i alla fall, även om 15 minusgrader är i friskaste laget för mig. Fast det kanske inte är kylan som gör att min tankeverksamhet ligger på minussidan, det är nog mer den här förbaskade januaribörjan som är problemet. För vi är mittemellan två kurser, och det gör mig sinnesslö big time! Uppsatsen ska in imorgon, därför har jag tittat lite på den den här veckan, men snart är det slut med det också. Vårterminens kurs börjar tydligen vecka tre, så nästa vecka ska jag mest föröska förbereda mig, men det är ju inte jobbigt, bara lite...pilligt, kanske.

Jag har i alla fall paus. Det är rätt fint&skönt, men jag blir slö, som sagt.
Vi har i alla fall försökt roa oss; på trettondagsafton var vi på bio, för första gången på länge. Vi såg Avatar, och OJ vad bra den var! En perfekt Helenafilm. Jag älskar andra världar, om de är som Harry Potter-världen, Sagan om Ringen-världen eller för den delen The Golden Compas-världen, och Avatar hade en sån värld, det är fint. Fröken syster Jojo sa att hon lätt skulle kunna se den igen, och jag håller med! Medan jag såg filmen satt jag och längtade efter att den ska komma på DVD. Det bästa med den är att amerikanarna har blivit ganska bra på att kritisera sig själva, även om det fortfarande är en vit jänkare som räddar världen. Amerikanska förtag(are), amerikanska soldater och deras befäl utmålas i Avatar som elaka idoter, och sådant är alltid trevligt, för det stämmer ju överens med min uppfattning av världen.
Nästa bio blir Sherlock Holmes, sedan längtar jag till de två sista Harry Potter-filmerna. Mmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0