Verkligen verkligen jättejättegammal

För tio år sen gick jag sista terminen på Högstadiet.
Lite kul att jag såhär tio år senare går sista terminen på Högskolan, men mest är det bara sorgligt förstås.

För fem år sen var jag i typ Brasilien (möjligen redan Argentina) nu och levde livet på en Rosa Buss med alla mina prylar i en jättestor resväska som jag alltid tappade bort grejer i.
Såhär fem år senare är det sjukt längesen jag var långt bort, för England är ju som ett andra hem. Och det är fantastiskt trevligt.

För tre år sen var jag nästan nyinflyttad i Falun, och firade i dagarna ettårsdag med herr C.
Nu tre år senare är jag snart, snart helt permanent dalkulla med vovve, villa och sambo med Saab (Spyker?).

För ett år sen var jag i Wolverhampton och levde rövare med fröken Ingmar Boll. Och herr C, från time to time. (Han var där just nu, för ett år sen alltså.)
Nu ett år senare saknar jag Wolves och min fina Grodan Bergman, men jag gillar att vara nära herr C.

Livet har levt ganska bra med mig sen jag gick ut från Transtensskolans dörrar då för tio år sedan, det känns fint. (Egentligen har jag för mig att jag hoppade på kryckor ut ur den där dörren, men det är en helt annan historia.)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, just det! Det gjorde du! Jag har kort på dig och kryckorna någonstans. Hujedamig, det var länge sedan!

2010-02-27 @ 11:06:26
URL: http://pernillalindblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0