Bored out of my senses

Två av de bloggar jag läser ofta (eller ganska ofta i det ena fallet) har gjort den här listan idag, så då gör jag det med.

Lovar du att vara ärlig? Jaadå. Jag kan nästan inte ljuga (bara undanhålla hela sanningen, såklart).

Du heter: Helna.

Smeknamn: Det är dåligt med det, men herr C brukar kalla mig massa fula saker som vi inte behöver gå in på nu...
Låt som när du är ledsen sörjer till? Lars Winnerbäcks Elegi, det är ju det den är gjord för.

Beroende av: Popcorn, närhet och mat i största allmänhet.

Vem behöver du mest just nu: herr C!
Vad tror folk om dig? Oj. Att jag är snäll&ordentlig kanske?
Stämmer det? Ja, fast jag är inte alltid så snäll som jag borde vara, och ibland är jag överordentlig.

Vad får du oftast komplimanger för?

Vad säger du för att imponera på någon?  Det brukar impa på folk att jag åkt Rosa Bussarna, helt "själv", men det är inget jag drar fram speciellt för att impa...eller det kanske det visst är, för det imponerar till och med på mig själv.

Hur imponerar man på dig?
Brukar du skratta för dig själv? Ibland, typ om det är något jätteroligt på TV (typ Mia&Klara), eller om någon skriver nåt hysteriskt på msn/skype (stronge herr R brukar vara bra på sådant). Oftast blir det mer fniss än skratt dock.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Sov gott puss"
Var bor du? Wolverhamtpon, just nu, men premanent Falun.

Trivs du där: Jooo skapligt, men nog ska det blir skönt att komma hem i maj...=)
Äger du några converse: Ja, ett par rosa som bord bytas ut.

Sprit, cider, vin eller öl: Vin, lätt!

Brukar du bli för full: Kanske inte jätteofta, men det har blivit nån gång om året de senaste åren... Har stora planer på att sluta med det med början detta år (änsålänge har det gått väldans bra).
Vad har du för mobil operatör: Halebop. Väl? Eller menas märke? Samsung i så fall.

Är du allergisk mot något: Nej.

Har du haft sex idag: Verkligen inte.

Nästa mål i ditt liv: Att klara av skolan här i England, helst strålande!
Hur svarar du i mobilen: Väldigt ofta "ja hallå ja".

Vem ringde du senast? Ingmar Boll (fröken J blir det snart igen, har alldeles för många smeknamn på henne...)
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Okej, vi ses snart", antagligen.
Antal timmar sömn inatt: Sjuochenhalv, typ.

Sov du ensam: Jaaa...suck, jag saknar herr C!
Brukar du komma i tid: Jag är alltid för tidig. Mycket bra! =)
När mår du bra: När jag inte har så mycket betungade att göra, bara lagom, och har något speciellt att se fram emot. Utomlands mår jag ofta bra, mest för att då är jag ju på semester, och sådant är ju alltid trevligt.
När blev du fotad senast: Någon gång när fröken Ingmar Groda smygfotade alt. tvingade sig till att ta ett kort på mig skulle jag tro.

Hur känner du dig nu: Ganska lugn. Och förhoppningsvis artistisk eftersom vi ska gör en bustråkig uppgift till veckan mytseminarie...
Vanligaste färg på dina kläder: O! Blandat, men nyanser av blått är nog vanligt eftersom jag sjukt ofta har jeans.
Vad tycker du om fötter: De är mest i vägen... Jag har alldeles för stora fötter om du frågar mig, och det gör du ju.

Vad saknar du: Herr C! Och lite andra saker från Sverige som katterna, Filip, saltlakrits och mammas kök.

Hade du en bra kväll igår: Joootack! Jag såg Angus, thongs and perfect snogging och The House of the Spriits på youtube.

Favoritdryck på morgonen: Te. På förmiddagen: Kaffe.
Rakar du benen: Det händer, men inte överdrivet ofta eftersom mina benhårig är väldigt ljusa och allmänt sporadiska. Dessutom brukar jag köra med såndär kräm på sommaren.
När brukar du oftast gå och lägga dig: .Vid elva halv tolv tolv här i England, tidigare hemma.

Är du blyg? Massor. Men brukar fårga en massa så det inte ska märkas.

Sysslar du med någon idrott: Nej.
Vill du hellre ha mail än brev: Det är nog änna lite skitesamma.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Njae, jag tror på attraktion vid första ögonkastet! Jag har ju ändå upplevt det själv, men svårt att säga om det verkligen var kärlek den där första natten.
Har du spytt offentligt: Aboslut, inne på ett McDonalds i Sthlm när jag var typ tio. Jag skäms alltid lite när jag går förbi den där Donken...
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Kissa en hel massa (och slippa köa och kunna kissa utomhus med lätthet).  Antagligen försöka kyssa en tjej. Spegla mig.
Är du nöjd med ditt liv: Mjaorå!
Är du bortskämd: Mycket. Tacka ICA-pappan för det.
Vad gör du i morgon: Pratar lite om grejer jag läst på literture-seminariet. Joggar i parken. Skriver lite essay och läser för många bloggar.
Vad är det värsta du vet? Oj... Jag är en rätt negativ person, så...mycket. Tokoptimistiska personer stör jag mig lätt på, även om de kanske inte är det direkt värsta jag vet. Grälsjuka personer är också jobbiga, såna i Hitler-klass alltså, inte Janne Josefsson-klass, de är bara roliga.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Slösa? Vad menas? Jag handlar nog en del onödigt, men vet inte riktigt vad som är onödigt och vad son är nödigt, så det är svårt att säga ens på ett ungefär hur mycket jag slösar.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Meh. Svårt. Nån cool bloggtjej från min favoritlista kanske? UnderbaraClara, Annika Marklund, Elsa Billgren?

Vad längtar du till? Bruce Springsteen-konsert, Peace&Love, Kina och julen.

Har du bra vänner och äkta vänskap? OH JAAA! Minst fyra stycken kalassnäckor har jag i min samling, säkert fler.

Vad använder du för shampoo? Sunsilk Brunett, typ.

Vad är det finaste du fått? En katt när jag var liten, faktiskt. Oskar hette han och var världens finaste&roligaste&snällaste. Han dog 2005 och jag sörjer honom än.

En speciell dag du minns: Jag minns dagen jag åkte till Skottland, dagen jag hoppade på Rosa Bussarna (okej ett flyg första dagen...), dagen jag började plugga, kvällen jag träffade herr C, dagen Filip föddes...och många andra. Men det är några höjdpunkter. Plus en hel drös finfina barndomsdagar, typ Vrestorp i motljus på väg till mormor och såna grejer.
Hur gammal är du: 25. Läskigt.

Tycker du om någon just nu: Hehe, aaaaah.

Om fem månader: Läser jag engelska III och klänger på min man.

Du samlar på: Allt, tyvärr.
Gröna eller röda äppeln: Gröna!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Herr C eller mamma.
Gillar du golf:  Mamma&pappa har börjat spela så ja.
Vilken tid gick du upp idag: halv åtta.
Har du sovit i din egna säng inatt: Min säng i England ja.

Har du strumpor på dig nu: Ja, tunna.
Är det okej att gråta: Jag gör det jämt.

När grät du senast: Igår till The House of the Spirits.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Spara pengar till hus och resa. Och inte sommarjobba nåt mer i hela mitt liv...
Bär du glasögon eller linser: Bara med plastglas i.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: No way José!
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Kvar över åtta är optimalt.

Har du piercing: Om öronen räknas ja.

Vill du gifta dig: Ja, fast jag vet inte hur... Helst Las Vegas, men går inte den tilltänkte brudgummen med på det skiter det sig ju lite...
Vill du ha barn: Har inte alls bestämt mig än...
Solar du ofta: Nej.

Är du bra på att laga mat: Nej, men bra på att baka.
Är du flygrädd: Nej, mamma&pappa skola in mig för tidigt för det tror jag.
Hur vig är du: Eh?
Är du musikalisk? Inte det bittersta.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Vilken är din favoritglass: Sandwich.
Tror du på ett liv efter döden: Nåt lär väl hända, verkar slöseri med själar och andra och så annars.

Tycker du om sushi: Nej, jag ÄÄÄÄLSKAR sushi!

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn.

Har du tandläkarskräck: Njae, lite, det jobbiga är väl att det är så dyrt.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgon, tror jag, jag gillar i alla fall morgonar (?) mer än kvällar, fast i ärlighetens namn får jag nog mest gjort på kvällar...

Vilken ögonfärg har du: Gråblågröna kanske.

Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja, och varför tror ni? karlar såklart! Plus en död mormor, kusin, kusinbarn, vän och katt.
Biter du på naglarna: Ibland, när jag är nervös.

Hur ofta tränar/motionerar du: Förösker jogga några gånger i veckan, typ 3-4.

Senaste låt du hörde: Säkert Pernilla Anderssons Johnny Cash och Nina P, för den lyssnar jag på jääääämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0