Sommartider

Jag kollade igenom mina inlägg från förra sommaren häromveckan, och de var ju inte många. Jag funderade på varför, tänker jag mindre på sommaren eller? Nej, antagligen inte, antagligen tänker jag mer, det är bara så jobbigt att skriva ner allt när jag kommer hem... Jag jobbar inte mer än någon annan, men jag är då rakt inte van att gå omkring i åtta-nio timmar, och lyfta 10kg tunga fruktkartonger på det, sådant gör en stackars lat student mycket trött.
Idag har jag tänkt på hur mycket jag egentligen borde beställa, hur mycket en semestervikarie kan förstöra på fyra veckor, och på Peace&Love förstås. Det kalaset började ju igår, men själva musikfesten börjar inte förrän på torsdag, och då är jag laddad och redo.
Tills dess ska jag se på Allsången (som är på i bakgrunden), Morden i Midsommer, känna att sommaren är här, köpa stift till vår gamla 60-tals-LP, beställa betydligt fler nektariner och försöka att inte stressa ihop.

Bästa serien är (återigen) The Big Bang Theroy som går på femman. Tyvärr finns den bara i två säsonger, men vad gör det, jag älskar den i alla fall!
Back to the summer och the Allsång nu då. Höjt!



Henrik Dorsin har hår!! Vad har hänt? Mycket trevligt att se, även om han ser supergammal ut med sin omvända skepparkrans. (men what's up med den där Tingeling-allsången? Vad är det för låt? En vårlåt gissar jag, som jag nog missade...)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tingeling var vår svenska parodi på Ryssland under Melodifestivalen :)



Hur går det på ICA än så länge? Vore förresten kul ifall vi kanske kunde styra upp en fika eller liknande någon gång under sommaren? Nu när vi bor i hyffsad närhet av varandra :)

2009-06-23 @ 22:04:20
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com
Postat av: Toffs

vill bara säga att det är härligt att ha dig tillbaka i sverige!

2009-06-25 @ 13:41:36
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0