Kvinna

Idag är jag extra mycket kvinna. Eller fröken då. Det känns väl sådär, Asda kanske får en till besökare in great need of comfort food (det är vad tanterna på Asda kallar det, chokladen alltså) innan kvällen är slut.
Jag tänkte fira med att titta på The Prince of Egypt och kalla det skolarbete, men här i studentområdena går det tyvärr inte att göra något som kräver snabbare uppkoppling än världens äldsta modem klarar av. (Vad blev det för mening egentligen? Jag trasslade nog till det, men om man funderar lite vet man nog vad jag menar.) Därför får jag vackert läsa en bok istället. (Något som VERKLIGEN behövs då jag har två kurser där vi om en månad ska lämna in en reading diary; i den ena ska det vara tio böcker totalt, och den andra tio texter totalt - alltså böcker, artiklar eller film. Det är ett hårt liv!)
För övrigt har jag en tvättäkta tysk galen lärarfacist i två av ämnena (det är ingen tillfällighet att hon styr i de ämnena där vi måste lämna in de förbannade läsedagböckerna.). Bara så ni vet.

Och så skulle jag ju ringa mamma också. Jobbigt.
(Eller också inte. Jobbigt alltså. Inte att jag inte ska ringa. Gud vilket knasigt inlägg detta blev. Och vad många parateser sen då!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0