Snott snott kommer aldrig mer igen...

I brist på egna bloggämnen stjäl jag friskt från blogg.ses startsida. För det får man göra.

1. Vad tycker du om att tex IKEA ställer fram julpyntet redan i oktober?
Äh, det är helt ok. I Edinburgh (för typ fem år sedan) julpyntade BH's i typ slutet av september/början oktorber. Och då menar jag inte att de plockade fram några futtiga julgranskulor, de SKYLTADE i fönstren. Det ni. Men så har de också världens bästa, antagligen, julavdelning. Kolla in min sjungande ren bara, den är "redan" en klassiker!

2. När brukar du köpa dina första julklappar?
I slutet av november, eller början på december. Jag har ju inte speciellt många att köpa till så det går rätt fort. Ibland räcker det att börja i mitten av december, men det brukar kännas lite jobbigt, skönt att ha mycket slötid idecember då man bara kan njuta utan måsten liksom.

3. Tror du att man kan förstöra julkänslan genom att börja med julstöket för tidigt?
NEJ. No chance alls faktiskt! Lyssna på jullåtar och ät din första pepparkaksdeg i september om du vill, man kan aaaaldrig få för mycket jul. Men det är klart, man bör vara rejält peppad om man gör det... Så kanske, för annars kanske man tröttnar, i alla fall om man börja lysna på Absolute Christman och hänga upp glitter i september som sagt.

4. När brukar du börja julpynta?
Första advent. Sen rullar det på, mer och mer för varje dag liksom.

5. Brukar du julbaka?
Oh ja! Mest pepparkakor eftersom att degen är så god (tror ni mig inte så fråga Ebba&Pontus, de åt en halv deg på tio minuter en gång, fem och sju år gamla), men nån omgång lussekatter brukar hinnas med. Och julgodis of course! Och så lite muffins i olika julsmaker förstås.

(Påbörjat igår, avslutat idag.)


Jag bra älskar banaskal! Det där innanför dem är också finfina grejor, på mackan och när man är katastrofhungrig, men bäst är bananskalen. På såna kan man halka långt I tell you!

Kommentarer
Postat av: Toffs

jag har investerat i en jul-cd med bästa jullåtarna Driving Home for Christmas och Fairytale of New York...och nu går den runt runt runt..jag fick ju skäll av två tanter för att min julrepertoar bara innefattade Lars Vegas, så nu har jag blidkat julmusikgudarna...:-)

2008-11-22 @ 14:01:27
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0