Utmaning

Eller ja, inte för att jag blivit utmanad själv, men det var en så skojig idé till ett tidsdokument att jag helt fräckt snodde den från OC-tjejen.



För fem år sedan...
...tog jag snart, snart studenten. Vi gick på bal i dagarna och jag kände mig otroligt fin och inte alls så tjock som jag brukade känna mig. Jag och stronge herr R levde loppan och planerade för framtiden. Det var sista riktiga året i Hallsberg, vi alla var samlade och fortfarande tillsammans. En fin tid, men den nu är nästan bättre när alla hittat vilka vi är och vad vi är nöjda(st) med.

För tre år sedan...
...jobbade jag återigen på ICA efter ett tre månaders långt Syd Amerika-uppehåll. Rosa bussarna i åtta veckor, och innan det några packningsveckor och efter det några uppackningsveckor. Vår lille katt Oskar dog den där våren och jag lyssnade mig sjuk på Lars Winnerbäcks Elegi, tyckte att den var gjord för mig. I de här våriga krokarna hade vi återträff i Tiveds mörka skogar och jag träffade bonden A, som jag nog blev riktigt kär i fast jag inte ville. Jag visste att jag skulle börja plugga och det kändes stort, spännande och bra!

För ett år sedan...
...bodde jag med min prins i Falun, och hade upptäckt efter sisådär en fyra månader att det gick sjukt bra! Jag och fröken A slet vårt hår över Högskolans alla, enligt oss, patetiska uppgifter. Portfolio hit och reflektion dit, varför kan vi inte bara få lära oss i vår takt, det vi tycker är viktigt?! En bra vår närmade sig sitt slut och en spännande sommar med nytt jobb och Kinaresa hägrade (mer än skolans svettiga lokaler).

För tre månader sedan...
...började min VFU, på ett ungefär. jag var nervös, förvirrad och laddad. Och what can I say, det gick sjukt bra! Nu vill jag bara göra om det igen, och igen, och igen... Jag var rätt deppig, mest för att månaden innan bestod av social öken, och för att jag var så nervös förstås.

Igår...
Jobbade jag i åtta timmar och en kvart (plus hade rast i 45 minuter), sedan hade jag ont i fötterna och låg i soffan hela kvällen. Men det mest minnesvärda med den dagen var att jag fick reda på att stronge herr R kom in på Polishögskolan! Vilken lycka! Vilken eufori! Så väntat!

Imorgon...
...ska jag fortsätta med fördjupningsuppgiften, vara med fröken Marcel på hennes ensamma lektion, fördjupa mig lite till, träna och städa en smula. Plus inte känna mig stressad. På kvällen ska jag hålla mig undan när herr C får eminent herrbesök.

Om ett år...
...har jag läst Engelska III med fröken A, klarat det trots alla tvivel, och är sugen på ett sommarlov med både New York och Bejing-resor inplanerade. Förhoppningsvis ser jag fram emot en höst i England, nära ett fotbollslag herr C hejar på.
Alternativt: har jag just varit i England nära ett fotbollslag herr C hejar på och ser fram emot att komma hem till ett sommalov fullt med New York och Bejing-resor. (På ett ungefär.)



Vad skönt det känns att ha sitt liv såhär nedskrivet, helt plötsligt. Mycket trevligt indeed måste jag säga!

Nu...
...back to work!

Kommentarer
Postat av: anna

haha OC tjejen ;) ja det kan man väl ändå säga att jagär hehe

kul att läsa :)

2008-05-14 @ 15:46:45
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Amanda

Kul tidsdokument :) Mer nostalgi finns i mitt senaste inlägg, hittade en så fin gammal bild ;)

2008-05-14 @ 20:19:14
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com
Postat av: C

Första kommentaren från mig. Hoppas det blir i Robin Hoods närområde du ska plugga.

2008-05-15 @ 09:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0