Långfredag

Glad Påsk och allt det där, idag tänker vi inte sörja Jesus utan bygga en syndigt snygg sänggavel. Och inte blir det något ulligt lamm till middag ikväll utan en gammal höna, känns inte lika hemskt på något sätt.
Jag tänker inte oroa sönder påskhelgen bara för att en viss onämnbar fröken sätter avigsidan till, bättre saker kan jag allt ha för mig.
Ikväll tänker jag njuta av min extra familj, den som kanske bryr sig mer om mig än den utökade familjen. Om inte så är det heöt okej, det är inget jag förväntar mig. Men er andra är jag besviken på...
Jag lovar att hälsa till Styrbjörn, även om jag nog egentligen hoppas att det blir en liten Singoalla, eller dylikt. En som kan överglänsa en viss bebis, och skina ikapp med min älskade Ebbaflicka.

 Lindexmamma fick visst vara med på ett hörn också.

Nu ska jag återgå till långfredagsmyset; baka bröd och städa, bjuda svärmor på hennes egna bullar och försöka hålla mig undan när farbror C försöker byggareboba.
(Nervositeten har gått över, men rastlösheten är kvar.)

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0