Helrenovering

Jag renoverar mig själv en smula: tänderna och det stackars tandköttet får sig många lyft med lovord om tandtråd varje dag, munsköljningar med massor av flour och all min kärlek. Kroppen gnuggas med skrubb med nötter i, för att sedan smörjas in med smör med samma innehåll, kanske blir en omgång brun-utan-sol någon ggn i gframtiden också, vem vet? Håret mår bra av balsam och skonsamma produkter, och däremellan en inpackning då och då.
Vi renoverar sovrummet så gott det går: Den nya rubinfärgade (nästan samma som hallonröd, gott folk!) är på plats. Snygga, mer diskreta, tapeter är på ingång, sedan kan vi sova i frid. Lakrits och hallon (nåja, rubin) är snyggt ihop, så nytt överkast måste införskaffas.
Kopparstaden renoverar sin lägenheter: Eller vad man nu ska kalla det när nytt berdband (bättre?) ska dras in. Gubbarna är på ingång, jag hör dem borra och greja och dona i lägenheterna under mig. Snart slipper vi alltså Glocalbajs!

Påsken var alltså produktiv; jag upptäckte mitt tandkötts problem och införskaffade annat bra-att-ha till kroppen; sängen är helt klar och vi är NÖJDA; idag, efter påskvila, kommer byggarebobarna.

Nu ska jag leka lärare, det betyder massor av kaffe och intresse om såväl frågeställningar som början av vad som kan bli ett intressant resultat.

Ska ni lyckas samsas eller måste vi dela på oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0