En riddares historias slut

Jag hörde nyheten imorse, på radion.
Heath Ledger är död.
Han var väl inte en av mina allra bästa favoriter, men jag gillade honom. Främst för alla tjejers bästa film såklart; 10 orsaker att hata dig. Jag vet inte hur många gånger jag sett den, och jag tänker alltid på fröken P när jag gör det, vilket ju alltid är trevligt!
Tydligen vart livet för jobbigt, och visst kan jagförstå honom, men varför knapra massa sömntabletter? Helt onödigt.
Tillslut hade han ju vunnit en oscar, eller fler, och det måste väl ha vartit en belöning för allt slit?
Ikväll ska jag nog hedra honom och se Brokeback Mountain. Lite för han, lite för Michelle Williams och en smula för Jake Gyllenhaal.


 
En av mina favoritförfattare, Annie Prolux, har skrivit novellen om de två vilsna cowboysarna.


I alla fall, rest in peace och allt det. Här forsätter allt som vanligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0