(Tomt)

Varför är det så innihelvetessvårt att hitt motivation?
Kan det beor på halsen? Hjärnan? Den överhängande tröttheten?
Att göra något vettigt, det kan jag för mitt liv inte motiverasom mig till....

Boknörd och förhoppningsvis blivande svensklärare som jag är, vill jag hellre gräva ner mig i mina nya böcker. En om Afghanistan, en om Turkiet, en om polacker i Sverige och en om ett välkänt rött öga som tydligen genomskådat allt.
Det blev mycket utlandstema i år. Jag har förvisso spanat in en redan hörd bok om ett par italienska skor, men eftersom författaren mer hör hemma i Afrika än i Ystad nuförtiden kanske han räknas dit istället....?

Att skriva overheads och stolpmanus till det jag ska prata om känns inte alls lockande. Egentligen vill jag bara lägga mig i soffan under en filt och titta på Micke och Molle igen. Eller, idag skulle det nog bli The Fox and the Hound. Samma film, andra röster. Lika mycket tårar oavsett antagligen. Se den idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0