Det där med påsar...

Har ni, Ni som är studenter alltså, tänkt på att alla böcker från förlaget Studentlitteratur passar perfekt i systemetpåsar? Helst de lila, men det är inget krav. Visst är det lite lustigt, rentav komiskt?
De böcker jag fått från min handledare passar tyvärr bara i min supersnygga förbundsryggsäck, så jag kommer mycket snart att bli en ryggsäckare, en backpacker så att säga.

Annars har det inte hänt mycket uppe i hjärnans mörkaste skrymslen sedan sist.
Sa jag förresten att jag fick förklara vad en bisats är, två gånger, idag? Inte illa! Och de fattade påstod de. Ännu mindre illa!
Jag tycker om dem.

Ett halvt kollage av Sälenbilder får det bli, orken att plugga finns inte när jag vet att förmiddagen får jag göra som jag vill med imorgon, och jag måste lugna mig innan nästa matlagningsgren går av stapeln. (Först lasagne, som jag inte är bra på, och nu blir det chokladsås i min ensamhet. Inte så mycket matlagning kanske vissa säger, men det får duga, såhär efter killerdag med dammsugning.)

   
    
    

Höjden av snö, Om vintern (är Sverige som vackrast) x 2, Tuggmonstret får tänder, En sjuttiotalsbild, Farbror C tränar, Jag siktar och skjuter!, Släktens raring!, På väg upp (men det går för långsamt), Ocensurerat, På fjället, Resterna av The Gang samlat.

Det blev mycket Elsa, och mycket snö, men det är ju det jag gillar allra bäst!

Sådär ja, nu försvann det lite tid också.
På återläsande, tills dess må bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0