Att koka soppa på en spik

Vissa männsikor är bra på att förstora upp saker, blåsa upp och koka soppa på en spik. Jag kan säkert också ha sådana tendenser ibland, om inte annat är jag bra på att överreagera med hela kroppen.
Nu ska jag göra ett seriöst försök att koka ihop ett blogginlägg av en liten spik. Jag har inget specillet att skriva, inga tankar som inte borde vara vid uppsatsen, allt krut borde läggas någon annanstans förstås. Men jag känner allt att jag måste prata om stronge herr R/anonyms uttryck "klumpade till det lite". Jag har aldrig hört det förut, men det är fint. Han klantade sig ju inte, utan han klumpade sig. Det är sådana formuleringar man bara hör på TV. Om man inte har en vän som även han har en liten farbror i sig (inte på samma sätt som min lilla farbror dock), då får man sådana sköna uttryck var och varannan dag.
Ses vi ute i etern idag? Eller kommer ni att klumpa till det lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0