tillbaka till rutinerna

jag läste en douglas couplandbok på semestern (plus två andra, ganska bra gjort på en vecka enligt mig), och i ett kollektiv där stavar alla sitt namn med liten bokstav. det tycker jag både är konstig och festligt. vilken bok det var? jPod. mycket bra. bästa avsnittet? femtio sidor med de 100 000 första pi-talen... (eller vad det nu heter, 3.14blabla, i femtio sidor. ett av talen är fel. ha! vilken idé.)

Idag var första dagen tillbaks till vardagen. Ledig förvisso, skolan börjar inte förrän nästa vecka på riktigt, men har i alla fall gjort ett återbesök på gymmet. Behövligt, men inte så katastrof egentligen eftersom jag flåsat runt till Ture Sventon hela sommaren nästan.
Disken har även kommit tillbaka i mitt liv, efter en veckas semester.
Herr C var hemma och åt idag, precis som det var förra hösten. Det är mysigt, konstigt och vanligt.
Detta får mig att inse att jag behöver nya höstkläder. Jag har inga. Suck. Tur att en viss kedja med röda bokstäver har clobdag imorgon. Tur att jag ska ner på stan och äta med kära fröken A. Tuuuur.

Nu ska jag njuta av en helt ledig eftermiddag. Vardagslyx.

Ciao!

Ps. De andra två böckerna var Lotta Lundbergs Skynda, kom och se! och en grön bok som heter Caprihina med döden av någon jag glömt namnet på. Den förstnämnda var bäst eftersom den handlade om "ovanliga" männikskor, just i den här var de kortväxta, som egentligen är rätt vanliga, och sånt går jag igång på. Dessutom utspelade den sig på 30-talet, vilket nästan är ännu bättre. Nu skja jag återgå till min kärlek, Blonde ni vet, och den handlar ju faktiskt nästan om samma sak som Skynda, kom och se! när man tänker efter. Nåja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0