Om press och sånt

Alltså, sådan press man gärna (okej, jag i alla fall) sätter på sig själv.
Det är al möjlig press, som oftast kanske är bra på ett sätt, men som mest gör att jag känner att jag inte räcker till.

I natt sov jag nästan tio timmar. Det är en himla massa för att vara jag. Jag vet inte när jag somnade, men släkte lampan över Apelsinerna lite i nio. Sen tror jag att jag somnade på en gång. Och vaknade ordentligt när farbror Cs jobba jobba jobba hördes på ett ganska kort avstånd.

Sedan dess har en läskig magkänsla byggts upp.
Den där typiska Nu-är-det-snart-tenta-magkänslan. Den är inget rolig. Jag skrattar inte ens lite. Jag ler inte ens vid tanken på att den (och tentan!) är borta om sisådär sex sju timmar. Förhoppningsvis mindre. kanske bara fem sex timmar... Jag tror att det går bra. Tänker jag bara efter en gång efter magkänslan så ska jag nog få ihop några poäng efter varje fråga. Jag kan ju det här! Eller?
Jag kan i alla fall inte plugga nu. Gjorde ett ryck imorse förvisso, ett kapitel plus lite anteckningar, och så lite borttagning av onödigheter på kulturuppgiften. Så jag får väl vara nöjd med det.

Men. Nu vill jag gå till skolan. Skriva tentan. Och gå hem igen.
Och kanske växla några ord med fröken A, som jag ju faktiskt får äran att äta lunch tillsammans med, innan den förskräckliga, bedrövliga, vedervärdiga....TENTAN...

Det ska nog gå bra. Och man behöver ju faktiskt inte få alla rätt. Och man får faktiskt göra en omtenta då och då. Det har inte hänt än, om man inte räknar en fåning kompletteringsuppgift, så jag väntar ännu. Någon gång borde den komma tycker jag.
Lite nervig måste man dessutom vara. Jag vet ju att reglerna finns där, det gäller bara att hitta dem och kunna förklara dem när tillfället kommer.
Översättningen orkar jag inte ens ångesta över. Det känns ju bra.



Men hörrni! Imorgon flyttar vi!
Och imorgon flyttar Internet med oss. Tyvärr är flyttgubbarna (?) så sega att vi inte kommer ha Internet på ungefär en månad. Känns lagom kul... Bäst att ladda upp den nya fina rödingen så jag kan gratismessa hela månaden i alla fall. Tjenare.

Kanske ska ge mig på att mobilblogga? Nu när jag testat realtidbloggning menar jag.

Jag är så godissugen att jag håller på att ta livet av mig.
Nästan i alla fall.

Tänk på mig och wish me luck och allt det där!
Kram och kyss!

Kommentarer
Postat av: Linda Jansson

Jag önskar dig MASSOR av LYCKA TILL Kramar!!! Jag är säker på att du klarar detta galant!

2007-10-19 @ 10:44:22
URL: http://www.nogg.se/lindajansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0