Det belv visst så ändå

Fy bubblan, som alla käka tjejer tycks säga, vilken sjukt bra lördag det varit ändå!
På morognpromenaden träffade jag och lille C tre glada gamla tnater (franska bulldogs tror jag) som han lekte järnet med. Sedan fick han vila medan jag och husse C åkte ner på stan för löpningströjeshopping med några av de allra finaste vännerna vi har, med lille Hugo i spetsen. (Jag skrämde honom i alla fall en gång och fick honom att le minst två.) Löpningströjeshoppningen utvecklades till mer shopping, dyarast blev det nog för herr husse C. Vi hann kläma finburgare också innan vi skildes åt.
Väl hemma tog vi det piano i kanske en halvtimme, sedan gav jag mig på THE PROJEKT. Jag sprang nästan milen. 9,3 eller möjligen 9,5 säger herr C att det är. Jag dog men tog mig runt (fast så jobbigt var det kanske inte, mest törstigt). Herr husse C passade på att gå ett varv med Chewbie, när jag kom hem drog han och tränade svingar eller nåt liknande (obs! jag är ej så insatt).

Och här är jag nu. Nej nu ljög jag! jag har hunnit storhandla också. Ett mindre äventyr i Borlänge för mig och herr C i slutet av juni för 3500kr (med service och så vidare). Vi ska se Kent, och några till, live, förstås. Jag paxar för fint väder så det känns sådär utomalnds som det känts de senaste åren. Åh, jag har redan börjat planera kläder! (En bonuspresent kommer till herr C, och lite till mig också, det hann jag med också.)

Ikväll blir det grillad fisk och eventuellt cocktails. Kanske även en cykeltur in till förken mamma/syster Jojo. Fint.
Och imorgon slipper vi (jag) söndagsångesten, för MÅNDAG+TISDAG=LEDIGA. Bra evkation skolan!

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0