Nöjd

Ikväll är jag helt nöjd med livet. Bara sådär, en vanlig måndag.
Kanske, bara kanske, är det jympans förtjänst, det var ett bra pass idag. Kanske är det alla fina lärares förtjänst, och alla knasiga kids som gör mig glad. Kanske är det min man, herr C, eller min hund, lille C, som gör mig nöjd just nu ikväll.

Känslan är säkert bortsprungen imorn, men jag ska försöka ta den med mig genom nattens snåriga drömmar.


Morfar, ur Sven Nordqvists mästerverk Hattjakten. Han blev, efter lite om och men, nöjd med livet utan hatt, fast han trodde att han bara kunde vara nöjd med hatt. En av de finaste historier som finns!

Kommentarer
Postat av: Toffs

Alla Sven Nordqvists böcker är fantastiska. Jag älskar Minus i stora världen, men kommer ihåg att min mormor brukade läsa Hattjakten för mig när jag var liten, och vi skrattade åt Kanini... (jag tror han hette så i alla fall...)

2010-02-02 @ 19:57:49
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0