Hemma igen

En helg hemma, alltså hemma i gamla Närke, går alltid satans fort, helt enkelt. Mat och prat, jobb och handling, häng och kaffe, åka och åktillbaks, mer häng och så lite TV. Och mer mat och fika och helt plötsligt Hej då. Tråkigt, men vi ses ju snart igen!
Klart vi hann fira Kanelbullens dag också, mitt upp i alltihopa.
Farbro C och jag hann kanppt träffas under helgen, och i veckan blir det också dåligt med sambohänget (men vill ni veta vad han gör får ni vackert säga åt han att skaffa blogg!).

Nu har jag gjort veckans, inte alltför långa, to do-list. Det känns bra. Nu ska jag bara sätta planerna i verket.

Morgonens...
...tanke: går till fröken A, som jag helt enkelt tycker förtjänar den!
...minne: i fredag tryckte jag ner knubbfinger i prat om amerikaner och indier. Det var skönt.
...längtan: till en vecka längre fram i tiden, då allt inte känns...mycket!
...sug: KAFFE!
...segaste: jag.





Inte som Whitney, men ganska bra ändå

Jag och Kjelleman the discoman liftar, någonstans i Sälen, någon gång förra året. Det ska jag längta till igen.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Just nu sitter jag med emily och försöker krysta fram några tolkningar och symboler jag kan slänga mig med på tisdag... Är du klar?? Jag tyckte whitman var rätt enkel jag...

2008-10-06 @ 09:41:43
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: C

Jag läser hellre än skriver blogg...

2008-10-06 @ 10:09:22
Postat av: Toffs

Hä gå la bra hä å lämpa ångest på mej... jag lämnade in bajsmyket jag också för det var så himla kul att analysera dikterna och kolla symboliken. Skitkul!!

2008-10-06 @ 12:56:09
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Toffs

förresten, vem var det som skrev ångest, ångest, visst var det per lagerqvist? vi läste himlens hemlighet och då sa vår dramatiklärare att "ni kommer vilja ta livet av er allihopa när ni är klara, så roligt är det"

2008-10-06 @ 13:06:51
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0