2008

Då var det äntligen här. Det EFTERLÄNGTADE 2008! Eller?
2007 var ju trots allt sjuuuuukt bra... Med början på plugg i Falun, Andypojken på besök, ny bekantskap som djupnade till något som nog kommer hålla för alltid (det är dig jag pratar om fröken A!), jobb på fiendeland (som trots allt blev bra, trots jobbigt tidiga morgonar då jag alltid fick försöka peppa herr M till snickesnack vid kvart i åttatidens frukostrast), och så årets höjdpunkt - Beijing! Mein gott jag har nog inte kommit över det än. Jag bearbetar än. Det var det coolaste hittills faktiskt. Det går helt enkelt inte att glömma känslan på muren, där längst bort där det faktiskt inte var några andra turister än vi; jag och min prins C. Sen kom ju en hel drös försäljare och försökte kränga på oss de fulaste sakerna jag någonsin sett, men det är ju en annan femma (vilket sakerna också kostade, hrm).
Sedan var sommaren slut, och hösten innebar engelskastudier, grammatiken var roligast (vad trodde ni?). Kretsen utökades med Willywonka, och med honom den än så länge osedde Hank. Det blev mycket flum, många termosar och koppar gammalt kaffe, och så några godbitar. Alla hann med en tripp utomlands, vilket ju gav många fina presenter och uppdateringar. Vår bästa (Cs och min) var nog faktiskt turen till England för att heja på vårt favoritlag Nottingham Forrest. Vi fick tom se Robin Hood! (och vi var ju i sällskap med Lille John hela tiden, as a matter of fact).
Efter detta försvann internet, tack vare "inte lika lågt som Glocalnet". J**la muppar. Jag hatar dem helt officiellt, och har berättat det för någon stackare från företaget som försökte kränga på mig ett mobilabonemang. Så han törs npg aldrig ringa igen.
Life goes on, väldigt fort. Mellan litteraturstudier och inhopp nere i skolan hann jag med lite träning och väldigt mycket för lite häng. Helt plötsligt var det dax för...Thailand!
Och visst.
 Thailand är ett drömland.
Med antagligen härligaste stränderna i världen (?) och kanske det trevligaste folket på jorden, förutom kineserna som faktiskt är grymma. (Alltså, grymt snälla och vänliga, utom när de tränger sig i köer som vi ensamma svenskar gärna bildar, hrm.)
MEN.
Faktiskt aldrig med Phuket. Alldeles för mycket turister. Det var nästan läksigt. Det var mer svenskar i Phuket än det är på "fel sida" (läs såklart: rätt sida) bron hemma i Hallsberg. (Där jag sist jag var hemma skådade några nyinflyttade burmaneser ((?)), lillflickan var det sötaste jag sett! En sådan vill jag nog ha, hehe.) Hursomhaver, jag rekomenderar inte Phuket. Det finns inget att göra där, annat än att spana på förstörda och därmed gråa koraller och sola och förfasa sig över alla glädjeflickor.
Nej, jag säger som doktor Glas; "jag gillar varken fester eller villor eller skärgården". Lägg till turisteförstörda paradis så är jag med.

Året slutade dock bra med jobb som sjutton på gamla Willys, lite teater nere i skolan, och en jul där Elsa fick mest paket av alla. Sedan blev det skojig utgång med flickorna, med vin-och-skvaller innan hemma hos mina föräldrar, efter vilka ovanstående fick leka att vi var tonåringar och därför skjutsa in oss till Örebro. mycket märkligt och trevligt. Lilla J hade såklart glömt legget och vi vara nära på att hamna bland kidsen på Satin, men hon lyckades flörta in sig till sist. Natten blev lång, med fula gamla ragg, nya skönheter och räddning av PJ ("PJ, så listigt!") på nattkvisten. Taxin hem blev en tyst färd då alla fjorton i taxin försökte låta som tolv.
Den något bakrusiga annandagen tillbringades med jobbigaste barnen på jordne, i alla fall var de det just då. Men också världens gulligaste såklart. Pompom ville inte ens åka hem, utan gick ut i tvättstugan och grät en skvätt. Storasyster Pärlan höll sig lugn och tittade på världens konstigaste teckande film om en liten afrikansk krigare.

Och så var det Gott Nytt År Igen, och jag har bott i Falun i över ett år nu. Sjävla aftonen var rolig och ganska full. Full av sång, dans och ätande. Perfect.
Mitt första år i falun, med min Man, har varit mycket bra. Ett A, ett MVG eller en 5a, välj själva.

Hoppas 2008 blir lika bra.

Jag vet att vi kommer hinna med en Romresa, säkerligen ännu en tur till Nottingham, och så praktiken...


Hur ska det gå?

Se oss nästa vecka, samma tid, samma kanal.


Puss och kram därute!


Kommentarer
Postat av: Linda

Heeeej det var länge sen! super kul å läsa din blogg igen! du verkar ha haft ett bra 2007! Kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0