Peace!

På dagens utrikesnyhetersida i lokaltidningen (den bästa av dem, rödhjärtad som man tydligen är) var det mest rubriker om krig. Plus en bild. Jag, som upptäckt att jag blivit ganska cynisk såhär när jag närmar mig den-läskigaste-åldern-på-länge, kände mig plötlist helt...hopplös. Alltså, jag kände inget hopp längre alls. Jag brukar bara försöka tänka att det är så världen tydligen går, och jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag är född i Sverige. Men då, imorse precis innan julkalendern, kände jag bara en sorg större än någonsin. Varför? Inte Varför sorg?, utan Varför krig? Jag förstår inte varför alla inte bara kan hålla sams. Jag vet, det är historia och makt och religion med i bilden, inget som vi här uppe i kalla Nord behöver bry oss om, men jag förstår ändå inte.
Herr C frågade igår vad jag egentligen önskar mig i julklapp, och med en uppriktig klump i halsen svarar jag nu Fred På Jorden. På riktigt.
Peace on earth - can it be?


(Under det seriösa strecket:)

Dagens roligaste i julkalendern:
En ganska sömnig Lage till en ganska skärrad Klas (som såklart inte vil lerkänna det): Vad ska vi prata om?
Länk till Dagens (tror jag i alla fall...)

Kommentarer
Postat av: Toffs

so this is christmas - and what have you done?... verkar som en slående och typisk julsång för fröken en dag som denna... kram kram och hoppas att du får snur på uppsats och allt annat elände...

2008-12-08 @ 13:21:46
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0