Shopping som umgänge

Idag har vi shoppat, för att lära känna varandra bättre förstås, några andra avsikter hade vi då rakt inte! (host host) Det är ok dock, för England är mycket billigare än Sverige, i alla fall om man letar reagrejer, som jag. Jag handlade för ganska mycket idag (£17.86 för att vara exakt), men det är ändå inte mer än typ 220 kr. För det fick jag:
- Tre par örhängen (likadana, ett pack för £1.47, typ 18 kr)
- En ring (£0.98)
- Ett skärp (£.98)
- Väska (se bild, £2.48)
- Basic linne (mycket basic, ett sånt som är bra att ha under vita tröjor, £.98)
- Ett par bruna högklackade skor (se bild , £10)
- Ett par vita seglarskor (£1!! Thank heavens för Topshops tokrea)

 
Där fick ni se min fula rödbruna matta med. Den är truly förskräcklig!

Det går som sagt upp och ner. Just nu är det ganska bra; vi hade en trevlig introduktionsföreläsning (den kursen verkade bra), sen passade vi på att köpa mat på Universitetet (veggie lasange för £2.90 typ), och sen shoppade vi, alltså är jag glad. Imorgon ska jag ha mina nya skor. Lätt, jag har ju två par att välja mellan. Och i helgen kanske kanske jag slår till på ett par jeans från Topshop, inte för att de var billiga, men 480 kr (£40 engelskt pris) för ett par finfina jeans är inte mycket. Så ikväll kan jag njuta (?) av min skolbok utan att känna ångest varesig över eventuell ensamhet eller för all del boendet.

Jag vet inte om jag presenterat fröken J för er? Här är hon i alla fall, utanför en random engelsk pub vi hiitade:
 Isn't she lovley?

Fröken J och jag har snabbt blivit goda vänner, kanske för att vi är från samma land, kanske för att hon är lik en annan vän till mig och jag är lik en annan vän till henne. Coolt va? Vi har det i alla fall bra ihop, vi har umgåtts en hel del den här korta tiden vi varit här och jag misstänker att det blir en del häng med henne hädanefter, för hon är faktiskt en superskön fröken.
Snart kanske jag introducerar några andra fröknar för er, inte just nu, för blogg.se har bestämt att jag inte kan ladda upp fler kort. Merde! och sacre bleu! säger jag i sann franskanda! (Jag hänger rätt mycket med fransyskorna, men än jag inte hört dem säga varesig det ena eller det andra.)

Kommentarer
Postat av: Toffs

Grymt snygga skor!!Är liiiiite avundsjuk att du fyndar så bra!!:-) Har för övrigt, i brist på skolgång, fått info om varför herr Land inte använder sig av media som vi andra...:-)

2009-01-29 @ 20:35:39
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Cia

Hellu!

Jag vill också åka och shoppa med dig!!

MÅSTE se till att fixa det!;))

Ha det bra, miss you!

Puss

2009-01-30 @ 11:03:20
URL: http://maurice.blogg.se/
Postat av: Toffs

Jag tycker i alla fall att Aragorn är snyggast, särskilt lite skitig och medfaren. Det är nåt visst med Viggo Mortensen:-)

2009-01-30 @ 18:06:03
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0