Hunger

Jag läste inte alls mycket på sportlovet, annat än bloggar och twitter och facebookstatusar då, men i söndags började jag i alla fall på Hungerspelen. Och idag avslutade jag den. Trilogin alltså. Den första boken var ungefär sjukt spännande, den sträckläste jag på söndagseftermiddagen, och sedan var det bara att fortsätta. Jag vet inte riktigt hur Collins lyckades, men jag ville bara sträckläsa böckerna för att få veta vad som skulle hända härnäst. Just det ja, härnäst. Inte i slutet. För jag ville inte att de skulle ta slut.
Antagligen kommer jag läsa om dem, inte för att de är som Harry Potter med tusen lager att upptäcka, tusen biroller att falla handlöst för, utan för hungern. Jag ville bara ha mer, och jag förstår inte vad jag ska göra nu. Springa och se filmen kanske?
Och trailern är verkligen lovande. Åh, vilken hunger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0