Sommarens sista dag

Idag är det i alla fall i min värld sommarens sista dag. Sorgligt kanske, men sant. För imorgon börjar jobbet igen efter sisådär sju och en halv veckors semester. Jag tror inte jag haft lika mycket ångest som förra året då jag räkade ner de sista typ fem veckorna. Kanske beror det på de fantastiska senaste veckorna, kanske beror det på någon slags mognad, vad vet jag.
 
Sommaren i veckor
Första veckan: jobbade jag måndag och tisdag, sedan tog jag looooov! Började finfint med Änglagård och risgrynsgröt ensam hemma med Chewbacca första kvällen. På onsdagen var typ Falunkollegorna ute. Sedan blev det härligt soft midsommar och födelsedagsfirande för herr C i dagarna tre ungefär.

Andra veckan: Peace&love! Många band, mycket Borlängehäng, mycket filtsittande och en del ätande&drickande. Det var fint, men inte lika magiskat som tidigare år pga tjuriga vädergudar och dåliga bokningar.

Tredje veckan: Vilsam start på veckan, sedan fasta och hämtade av hund i Hallsberg med tillhörande mamma&pappa-häng. Mycket fin veckan! Jag belv brun på ryggen.

Fjärde veckan: Vi gör om lilla toaletten så att man kan gå in där utan att skämmas. Jag städar inför tvillingarnas kalas på lördagen. Finaste stjärnorna kommer upp! Mitt i sommaren och livet är ganska bra, har jag för mig.

Femte veckan, eller vänte-veckan som jag minns den: Herr C får semster och åker och spelar golf. Jag väntar på att något ska hända! På fredagen kommer vi sent omsider iväg neråt landet för att möta upp fröken syster Jojo med man och bebis. Vi hinner förbi Ullared (skräll!) och möter dem på söndagen i Strömstad.

Sjätte veckan: Men Strömstad är kasst, så vi drar till Lysekil eftersom museet Havets hus där ska vara så bra enligt herr F. Det är det inte, men resten av Lysekil är toppen! På onsdagen åker vi hem, tvättar och städar och spelar golf. (Gissa vem som gjorde vad...)

Sjunde veckan: Grillkvällen som aldrig höll på att blev av blev av hos bästa kollegan på måndagen (vi pratade om den den där kvällen Falukollegorna var ute då sommaren kändes oändlig). På tisdagen åkte vi äntligen till Arlanda för att åka till Beijing! På onsdagen var vi framme, tjoho tjohej!!

Åttonde veckan: Fortfarande i Beijing. Vad vi gjorde får jag ta i ett annat inlägg, men allt var helt fantastiskt underbart fint! Igår kom vi hem, rätt trötta av tidsomställning, värmeomställning och varmt plan. Idag har jag tvättat och mest begrundat sommaren och tidens hastighet. Och tittat lite på The Big Bang Theory förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0