Första advent

Så, trots att jag suttit med jobb till och från hela dagen har det härändå varit en fin första advent. Hela helgen har liksom andats jul. Lite glögg, lite stjärnor, lite julgranskulor i fönstren, lite julsånger, lite pepparkakor, och nu ÄNTLIGEN lite snö.
Eller ja.
Lite?
Just nu vräker det ner, och även om det förvisso är plusgrader ute så är det förbannat fint. Det finns absolut ingen finasre tid på året än just december.

Jobbsaker som klarats av:
- Rättat åttornas skriftliga läxa (jag har börjat med skriftliga inlämningar a la Hogwarts)
- Börjat skriva niornas omdömen
- Försökt lokalisera mig i åttornas och sjuornas omdömen, det gick verkligen sådär...
- Rättat och kommenterat sjuornas berättelser (ska fortsätta tills Chrilles fotboll är slut på TVn)

Men eftersom det är advent så har det varit helt okej att jobba en något längre söndagssväng än vanligt.
Alltså. Snön liksom lindar in mitt oroliga hjärta i bomull, sån där bomull man läger rnt pepparkakshuset för att det ska se ut som snö. Älskar't.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0