Den lutherska arbetsmoralen

Jag har slutat, enligt schemat alltså, men är ändå kvar på jobbet. Jag är kvar eftersom det känns fel att gå hem före någon annan.
Så har det alltid varit. Jag vill helst vara först på plats och siste man som stämplar ut. Inte så nyttigt kanske.
Jag är konstant stressad också. Dock är det något jag är så van vid att jag inte reflekterar över. Jag har inte högt blodtryck eller något, jag är ganska frisk. Men stressad, som sagt.
Jag hatar tat ha mindre att göra än någon annan. Om en lärare i ett helt annat ämne har tre prov (läs: tre klassers prov, 60-70 stycken) att rätta så tycker jag att "det borde ju jag också ha".
Jag har för mycket av den där lutherska arbetsmoralen som vi svenskar i största allmänhet redan har rätt mycket av.

Men nu. Nu är det fredag. Jag ska bara surfa runt lite och eventuellt lyssna på en pepplåt på gamla youtube. Dylan eller Saade, det är frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0