Att äta eller inte äta

Alla verkar tänka på vad de äter, på vikten och omfånget och så vidare, och jag KÄNNER att våren är på väg. På väg på allvar, sådär som i Håkan Hs cover (Luften bor i mina steg?). Termomentern kämpar emot mig, minus 12 idag, plus lite snöflingor här och där. Tydligen får mina rosa converse vänta i klädkammaren en liten stud till.

I väntan på den riktiga våren roar jag mig med sportlov. Igår rättade jag typ 30 grammatikprov, idag blir det 30+ uppsatser, eller kanske hälften så många uppsatser plus lite omdömen. (Du jobbar allt som oftast bra på lektionerna, men kanske behöver du jobba på att arbeta fokusert hela lektionen för att verkligen utnyttja tiden.) 30 prov kanske inte låter som att det borde ta så lång tid (varje prov tog 5-7 min att rättam, ungefär), men det tog i princip hela dagen. Jag hann bara läsa några HP-fanfics, bara surfa runt två varv på alla bloggar, men jag tittade faktiskt inte någonting på TV under dagen. Åh så härligt med lov...

Jag tänker på vad jag äter, men jag vetefåglarna om det hjälper. Jag ökar sällan i omfång, lite lite i vikt, men jag minskar ju inte heller. Men det är ju faktiskt så, jag har liksom blivit sams med mig själv. Jag har klarat det nu, efter 27 år. Jag har dock fått en he massa hjälp de senaste 5 åren eller så. Av vem får ni lista ut själva.


Min C i gamla fina Wolves-parken, på VÅREN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0