Mittemellan

Det här var en...konstig helg. En sådär inatt-finns-ingen-väg-tillbaks-helg, såna som inte riktigt borde få finnas, i alla fall inte för två tonåriga flickor som inte riktigt har hunnit dit än. Men jag antar att det måste ske, som alltid, för att de där tonåriga flickorna ska bli kvinnor med det där eftersträvansvärda skinnet på näsan.

Jag försöker hitta på roliga övningar till veckans lektioner, dock utan alla böcker hemma, så det blir lite som det blir. Några timmars förtroendetid kommer jag i alla fall upp i. Jag har i alla fall en del lektioner klara för veckan, och hey, på onsdag är det faktiskt studiedag!

För övrigt hade jag min första dröm om en elev i natt. Jag fattade aldrig om han var min son eller min dotters (!) pojkvän i drömmen, det var i alla fall något i förälderväg. Jag antar att det kommer komma fler såna drömmar, med tanke på att jag i princip alltid drömmer jobb, i alla fall i peridoer.

Snart är älskade Jamie på tv, det är en ganska fin avslutning på helgen, helgen som började väldigt, väldigt nu-finns-ingen-väg-tillbaks i fredags vid kvart i två.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Oj då, låter intressant. Lite dramatiskt, lite vemodigt, lite allt. Lite Livet med stort L med andra ord.

2010-09-07 @ 16:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0