Efter helgens bränder

Helgen har mest varit huvudvärk och lite saknad, lite ledsamhet och i största allmänhet konstiga känslor.
Vi har i alla fall enats en del (?) över framtida namn. Känns bra att vi är väldigt före vår tid, men det är ju en del av herr Cs personlighet, så jag är inte alls förvånad att det smittat av sig. I vilket fall som helt väljer vi att träna på två tonåriga kusiner, istället för de pyttesmå brorsbarnen. Kanske inte helt smart, men struliga kusiner är ju rätt roliga de också, trots att Vivip med lillsyrra såklart är favoriter.

Valvakan gör mig mörkrädd, jag vill inte bo i ett land där SD har ngåot att säga till om. Googla Fredrik Backman (bloggar på cafe.se) och läs vad han säger om SD och sånt om det råder några oklarheter kring min avsky mot de där pajasarna. Det känns helt absurt att de är på väg in i riksdagen, mycket mycket fel och absurt.

Vi började fixa hallen idag, vilket betyder att vi började förstöra den för att sedan bygga upp den idag. Min bästa favoritsysselsättning är att riva tapeter, mycket trevligt. Snart har vi en mer harmonisk (?) hall, med inslag av 70-talet orginal, som förhoppningsvis ger ett trevligare välkomnande.

Nu ska jag forstätta kolla på den gula rutan som visar hur många procent av svenska folket som röstat på min värsta mardröm, plus förbereda ännu en vecka med de där knasiga kidsen vi kallar elever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0