Feminism

Jag blir trött på män.
Och jag blir trött på såna ultrafeminister som inte förstår att varje litet steg är ett steg.
Sex and the City 2 tilltalar inte alla. Det förstår jag. Men, fatta att det är på tiden att man massproducerar grejer för oss tjejer, gör något som åtminstone vi förväntas gilla! Männen har alla sina Die hard 1, 2, 3 och 4.0 (ja, jag har sett den, skitkass), Rocky, Rambo (don't get me started!) och så finns det nån film som heter Heat som alla på ett visst morgonprogram äääälskar. Nu är det dags att vi får SATC 1, 2, 3, 4 och 5 - bara döden skiljer oss åt. Vi har visserligen redan en massa chick flicks, och Bridget Jones fick ju en uppföljare, men det var nog mest bara för att boken fanns. Jag tycker det är dags att filmmakarna börjar tjäna pengar på oss också, vi är precis lika köpstarka. Låt oss drömma om ytligheter, dregla över filmer utan handling och slippa alla jävla happy endings (som ju SATC ifrågasätter bara genom att göra en tvåa). Livet är inte som...Under Toscans sol, Pretty Woman och alla andra flicka-söker-kärlek-hittar-den-tillfälligt-och-blir-lite-hjärtekrossad-för-att-sedan-räddas-av-prince-Charming. Jag är less på de filmerna, jag vill ha något nytt där inte kärleken alltid är i centrum, utan just flickvännerna (tjejkompisarna), lite skönhet (vilket faktiskt alla tjejer drömmer om, på något sätt, på grund av det samhälle/förtryck vi formats av) och kanske kanske kanske en hel del verklighetsflykt. Eftersom det inte finns ett lyckligt sätt.

(Hans Wiklund hyllar just nu George Clooney, men kallade Kim Cattralls rollfigur åldrad slampa. Gud förbjude att kvinnor ser bra ut och är åtråvärda när de är över 50, det är ju bara MÄN som kan vara sådär silvrigt sexiga. Eller?)
(Personligen tycker jag att George Clooney är överskattad, han spelar alltid en Danny Ocean-typ, lite lagom distanserad och överlägsen, precis såna figurer jag hatar.)

Jag borde nog skapa en (post)feminist-kategori.

Kommentarer
Postat av: toffs

ehrm...vill vi verkligen ha fler SATC eller kan de inte komma på nåt annat som också kan bli lika kultförklarat? Hur som helst, fram för fler hjältar som är lite mera Carrie, Bridget m.fl.! (säger hon som vägrar se SATC-filmen eftersom hon aldrig fått kläm på tv-serien)

2010-05-27 @ 23:45:06
Postat av: toffs

och JA. George Clooney är en överskattad gråhårig nobody som inte ens gjorde bra inhopp i cityakuten...

2010-05-27 @ 23:45:47
Postat av: toffs

Jaa, samarbete is the shit! tack tack, me like fylla år idag!=)

2010-05-29 @ 17:35:19
Postat av: Amanda

Jag håller tummarna för att fler SATC filmer kommer jag med, det behövs! Om det kommer fler sådana eller ej vet jag inte, däremot vet jag att en tredje Bridget Jones film är på gång. Denna gång ska dock Renee Zellweger hoppa i en "fat suit" istället.

2010-06-02 @ 16:19:47
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0