Feeling restless

Jag är så sjukt rastlös att det kryper i kroppen. Jag vill ha ÄVENTYR och jag vill ha det nu. Det går bra med ett litet kort äventyr, men det måste liksom...kännas...
Om jag får jullov i år (och alltså jobb) vill jag åka med herr C till Tanzania. Eller annat valfritt land i Afrika (typ Etiopien, Mocambique, Zimbabwe eller Madagaskar), gärna något på östkusetn (tydligen!). Please take me there, jag känner att the roots are calling!*



*Det är helt fröken Ps fel att jag (återigen) längtar till Afrika tror jag då hon just nu skriver sin slutuppsats om neadertalare, vilket fått mig att tänka massor på människans ursprung, vilka vi är och allt det där, vilket får mig att längta till det som ibland sägs vara livets vagga. Jag i min vita koloniala värld har alltid längtat till Afrika, call me läskigt kolonial och fördomsfull, men jag tror att det är där äventyren finns. Kanske var jag en afrikansk mungo i mitt förra liv, eller nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0