Påskfilm?

Det finns vissa filmer som man bara MÅSTE se för att det ska bli just som man vill det. Jag MÅSTE se Sällskapsresan (1), Änglagård och lite ur Alla vi barn i Bullerbyn för att det ska bli jul, och Sällskapsresan 2 (Snowroller!) för att det ska bli nyår.
Jag MÅSTE se Sunes sommar, Sällskapsresan 3 (den där i skärgården) och faktiskt Änglagård igen för att det ska bli midsommar.
Men.
Jag har ingen påskfilm, ingen film jag absolut inte får glömma att se så att påsken inte bara hoppas över på nåt konstigt sät..
Fast egentligen, vad gör det när det finns världens bästa soundtrack till påsken? Vilket? Jamen gissa tre gånger, Jesus Christ Superstar! förstås! Orginalet, alltså LP med inspelningarna från orginaluppsättningen 1970-nånting, finns hemma hos mamma och pappa, och på Spotify förstås. Jag har hetslyssnat på den i helgen, och nu dagarna innan Skottland ska jag nog lyssna igenom den svenska versionen med fina fina Ola Salo några gånger.

 Världens bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0