Slipping through my fingers

Just nu känns det ganska mycket som att livet bara springer iväg, långt bort från mig. Jag är för långsam och hinner inte alls ikapp, orkar inte heller anstränga mig för att göra det.
Jag har ingen koll på vart sköna maj tog vägen. Vad gjorde jag? Pratade jag med någon? Hände nåt kul?
Jag såg inte SATC-filmen. Jag tränade inte ikapp allt jag missade i april. Jag började inte springa regelbundet. Jag fixade inte klart hela köket.
Jag vikarierade. Jag skrev uppsats. Jag städade nog en hel massa. Jag lät Chewbie springa på baksidan medan jag fixade (pluggade/jobbade/städade) på altanen. Jag planterade två rosbuskar. Jag försökte rensa landet.
Kanske var maj fin ändå? Utan att jag märkte det, där i min dvala.

Ibland drömmer jag för mycket och missar att livet är ganska trevligt ändå, precis just så som det är.

(Gud vad jag älskar språk!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0