Minus

Utan att han visste det satte Scary Gary, gymnasieläraren i tyska, en trend (?) när han gav mig MVG- i slutbetyg. Det kan vara ett av mina tydligaste minnen från gymnasiet, när han sa att "ja, du får MVG-, det är ju ett minus men det syns ju inte på betyget". Han smajlade verkligen också, som att han tyckte det var ett kul skämt, det där med minuset. Men vad brydde jag mig? Och vad bryr jag mig nu? Det står MVG på pappret, och det står VG för betyget i Literature&Theory även om jag ju vet att det var ett VG-. Jag gissar och antar att det blir samma sak med uppsatsbetyget, minuset är där, men det syns inte. Tack Anne för det!

Jag borde planera lektioner. Jag borde läsa lite etikkörgrejs. Men jag ska nog diska lite först, innan jag tar tag i allt. Det är ju trots allt över en vecka kvar till min första lektion med grafikerettorna. Och dessutom tänker jag så bra när jag diskar.

Ikväll ska vi titta på huset i Hälsinggården igen, mest för att se hur många intresserade som är där idag. Hoppas att vi blir ensamma.


Kommentarer
Postat av: Toffs

wuhuu! så det är husköp på gång på riktigt! gud vad spännande!!!

2010-01-27 @ 17:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0