Dumvecka

Den här veckan är aldrig en bra vecka. Det är samma visa varje år; sista veckan på höstterminen, de få dagarna innan vårterminen börjar, är faktiskt sämst i hela universum. I alla fall mitt universum. Jag känner mig borttappad, seg och allmänt onyttig. Inget känns bra, allt känns kasst och jag är ofta nervös över en massa saker.
Jag ska försöka göra det här till en bra vecka, fixa med förberedelser inför plugg och bara ta det lungt. (Alltså, inte bara ligga på soffan och glo, men ta det lungt rent nerv-mässigt, inte stressa upp mig alltså.) Det är svårt men det ska gå.

Imorgon ska jag ta tag i mitt liv, då ska jag bannemej inhandla det där friskiskortet som jag så lämpligt fick i tidig födelsedagspresent, och på onsdag blir det första hoppaochskutta-passet. Bra.

Mina tankar är helt och fullt hos fröken Toffs som åker till Irland om bara några dagar. Vid den här tiden förra året var jag galet nervös, och jag önskar att hon inte är fullt så nervös såklart, men jag vet ju samtidigt att hon kommer få det så himla bra, för det får man det alltid i Drottningens örike.



Åh. Chefen ringde från Willys om jobb imorn. Suck. Men pengarna behövs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0