-1,5

Vi börjar det nya året bra, här på Tallbacken. Både jag och herr C har fluffat till oss lite under hösten, men med hjälp av gammal hederlig lågkalorimat a la Rutiga Kokboken och mera träning är fluffet i alla fall lite på väg bort. Herr C meddelade stolt imorse att han minsann tappat bort 2kg sen vi började förra veckan, och jag som har sett alldeles för många bantarprogram tycker att det är bra. Själv har jag tappar ungefär 1,5kg, och för att vara jag är det mycket bra. Vi fortsätter försiktigt med smalmat i veckorna och kanske lite annorlunda på helgerna. Men herr C, chipsen (chibbisarna) är ett nono. För ni förstår, käre herr C verkar vara lätt beroende (särskilt av dillvarianten).


Ett mindre lyckat självporträtt av fröken Ingmar Boll och mig

Just det ja. Jag saknar Wolves som tusan. Lite konstigt, men väldigt sant.

Kommentarer
Postat av: C

Dillchips är liksom fredag, på samma sätt som Fredags öl och på spåret! Dom fattas mej som en barnboksförfattare engång i tiden skrev.

2010-01-22 @ 19:04:18
Postat av: Toffs

Vad duktiga ni är! Det bästa är att det går jättebra att äta gott OCH nyttigt samtidigt.. Me like GI-mat, även om Irland inte är det bästa GI-landet...Och kyckling går alltid att äta, det är smalmat som är god nästan jämt...

2010-01-22 @ 20:17:23
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Toffs

Jag tycker inte Proust nånsin avslutar sina meningar, han tuggar och tuggar...och det kommer aldrig framåt... Nej, då är jag nog mer lagd åt det naturalistiska franska, där snusket uttrycks vääääldigt explicit...hehe

2010-01-25 @ 19:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0