Fylleri

Hipp hipp hurra för mig!
Jag fyller sjukt gammal idag, 26. Men jag är nöjd med livet just nu och alltså rätt nöjd med att fylla så gammal trots allt.
Jag har en fin pojkegrabbman vid min sida, som jag ju faktiskt köpt hus med. Jag har valt rätt yrke, även om jag kan tänka mig att inrikta mig ännu mer specifikt i framtiden.

Idag var jag inte med på någon vanlig engelska, utan engelska med IV Preparand på förmiddagen, vilket innebar att jag och min handledare satt och pratade engelska med tre tjejer i typ 45 minuter. Gött det, som handledaren kanske kunde sagt (hon är från Göööööteborrrg). Sedan, efter lite jättelyckad (jag känner mig godkänd redan haha!) planering var jag med min handledare när hon hade svenska (som andraspråk, heter det kanske) med en IV Internationell-klass (inte säker på att det heter det men kallar det nog för det...). Det gjorde mig tung i huvudet men ack så lätt i hjärtat! Vi pratade om mat och vart man kan bo i Falun, vad man helst ser på TV och annat man tycker om och inte tycker om. Det var ett glatt gäng som sade sig vara dåliga på svenska, men ändå ville de väldigt mycket. Dit vill jag tillbaka!

Kanske, någon gång, ska jag läsa just Svenska som andraspråk på Högskolan, det vore väldans fint. Vi får ser hur det blir med jobb och examen och allt. Just nu ska jag inte tänka för mycket, bara baka Leilatårta och kanske skriva en mening eller två.


Kommentarer
Postat av: Toffs

Haha, jag skällde lite försiktigt på en av killarna i huset idag..och han bad så hemskt mycket om ursäkt för de andras skull också...här är alla boenden lika hemska på partyfronten, vill man ha lugn och ro så är det nog enklast att flytta in till stan eller betala 8 000 kr/månad för boende...(det är det som postgraduates får betala)



Jag tror att du skulle gilla SvA, eller Sv2 eller vad det nu förkortas som, det är enligt min pappa (som läser det nu) jätteroligt, och mycket repetition på grammatik och sånt, fast på ett sätt som är anpassat för att förstå hur folk som kommer till Sverige kan lära sig våra "konstiga" ljud och så...

2010-02-04 @ 21:38:07
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0