På riktigt...?

Jag har börjat mitt första RIKTIGA job idag. Alltså ett jobb jag valt för dess innehåll helt och hållet. Ett jobb jag är utbildad till, inte bara något jag växt upp i.
Det här jobbet kräver ständig hjärnnärvaro, ändå har jag föröskt sy ihop en termins grovplanering för niorna (svenska plus engelska) såhär på kvällskvisten. Vi får se imorgon om beslutsamhetens friska hy går över i eftertankens kranka blekhet... (ÅH GUD vad jag älskar Shakespeare!)

Toffs listade böcker hon läst i sommar. Jag kan nämna att jag läst fler, men jag fuskade för jag har läst dem alla förrut... Någonstans mellan midsommarveckan och veckan då jag avslutade målandet av trappen plöjde jag fyra snortjocka Auelböcker, men det var så mycket snusk ibland att jag nog nästan hoppade över en halv bok eller så. Sedan hetsläste jag lite Homandeckare, bara för miljöerna, och myset! Under tiden lyssnade jag på två Wallander, två Kallentoft och Ture Sventon tre gånger. Nu är jag inne på Danslärarens återkomst igen, bara för att jag älskar Mankells tragiska och trasiga figurer (fast birollerna är ofta någorlunda glada!), som Boråsstefan med dödsskräck på grund av cancer i tungan.
Tragikomsikt ändå, på något sätt.
Precis som livet i stort, antar jag.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Lycka till :)

2010-08-18 @ 20:24:24
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0