Sicket folk!

Det ringde en tant nyss, en rätt trött och otroligt tråkig tant, om jag får säga det själv. Hon skulle inte prata med mig eller herr C, utan hade ringt fel. Först verkade hon inte tro mig, för hon skulle ju till Akademibokhandeln och de skulle enligt henne ha samma telefonnummer som oss. Jag lovade att hon ringt fel, att jag inte jobbade på Akademibokhandlen utan att hon ringt till mig och herr C. Jag stod och diskade och hade en som vanligt en otålig Chewie vid fötterna, så jag föröskte klara av det obetydliga samtalet så fort som möjligt.
Men nej.
Hon tycker att jag ska kolla upp nummret åt henne, "för hon har inte Falukatalogen"... Jag har inte heller någon telefonkatalog, och jag kände inte för att kuta till datorn för att googla Akademibokhandelns nummer. Hur hade hon fått tag i numret om hon inte hade en katalog, kan man fråga sig. (Frågat dem kanske, fått numret av nån och skrivit fel?) När jag sa att jag tyvärr inte hade möjligt att kolla numret just nu frågade hon vad jag hette. Det tyckte jag var märkligt, men det kanske bara är jag. Jag hade i alla fall lessnat på henne, så jag svarade nog ganska surt, men svarade gjorde jag!
Så, om ni får läsa i morgondagens tidning att en stackars tant som ringde fel inte fick hjälp av den hemska människan på andra sidan luren så var den hemska människan jag. Jag väljer att skylla på: diskhandskar, Chewie, att tanten själv var rätt otrevlig, och en envis förkyl(d)ning.
Men det är ju tur att det finns en del knäppt folk där ute så jag får något att blogga om.

Och ja. Förkylningen sitter i. Kan bero på att jag inte har tid att sova 10 timmar om dygnet, som fröken P föreslog. Inte med en valp vid min sida och knasiga uppgifter om deconstruction som väntar.

Och förresten! Varför är alla som heter Björn rätt...speciella? To be honest så har jag knappt träffat en trevlig Björn hittills. Sorgligt men sant. (Toffs, jag har ju knappt träffat din B, så det gills faktiskt inte! Kanske kan han få mig att ändra åsikt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0