Fattig student

Sitter och spotifyar musik till i eftermiddag då jag och Filip ska hänga. Söker man på "barn" så kommer en hel drös låtar av Allas Vår Astrid Lindgren upp, och jag inser att ja men! Detta är ju dagens, veckans, höstens låt!


Tommy Körberg - Fattig bonddräng
(jag hittade ingen bra video där finaste Björn Gustavsson sjunger...)

Preciiiiiis så känner jag nu! Tänk att en sång kan säga så mycket... Och kan stämma så bra. Jag antar att det är för att det var (förlåt, jag kan inte skriva Lindgren som man bör när det handlar om författare, för hon är mer än Lindgren hon är ju) Astrid, allas vår älskade Astrid, som skrev den.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Jag tycker också jättemycket om den!!! Och Björn Gustavsson som alfred, bäst! Och dessutom stämmer fattig även in här...=S alla ekonomiska planer måste strypas för annars blir irland bara en dröm...suck...

2009-09-26 @ 16:38:01
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0