Falskalarm

Man skulle verkligen kunna tro att jag är gravid (det är jag inte), för mitt humör är helt sjukt. Ena studen glad och nöjd och ganska ostressad. Andra studen helt nedbruten, gråtig&snyftig och sönderstressad av precis allt. Det börjar blir både jobbigt och löjligt, och jag undrar hur jag ska ta mig ur detta.
Kanske behövs bara en lugn helg, utan knasiga niotimmarsmiddagar och resor ner till Närkeslätten (som visserligen gör små under för själen, men så mycket plugg hinns ju inte med). Kanske behövs bara ett ordentligt fredagsmys med Tysklandsvin och hembakad pizza.

För övrigt gillar jag tyskar mer och mer. Och tycker att franska människor bara blir svårare och svårare. Men det kanske bara är jag. Hoppas jag inte blir för tysklovin' bara, för är man för tysk passar man tydligen inte som lärar enligt Högskolan. What a load of crap, rent ut sagt.

Jag var ute och joggade idag, och då passar det alltid bra att ta fram den här dumpad-känslan, den som gör mig så arg. Det finns en låt som passar så bra till den, eftersom jag lyssnade på den just efter jag blev dumpad och sklle försöka glömma min alldeles egen Sarah Marshall.



The Killers - Somebody told me, Live in Glastonbury



Om man bildgooglar Falun kommer typ inga roliga bilder upp. Dåligt! Tyvärr kan jag inte göra något åt det just nu, men någon gång, när jag har hårddisken ikopplad, ska jag fixa upp lite snygga Falunbilder.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Vännen! Du får säga till om du vill prata av dig nån dag, jag finns ju här och är beredd! Kram kram!

2009-10-01 @ 11:39:31
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det är ju precis så jag har varit till humöret i veckan!! Och så verkar det mycket vettigt att gilla tyskar; deras huvudstad är om inte annat helt fantastisk. :)

2009-10-01 @ 20:04:21
URL: http://pernillalindblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0