Friends and Sex and the City

Jag har två tjejgäng, kan man säga.

Det ena är gammalt som gatan men kanske inte så aktuellt som det borde vara. Vi tre är som flickorna i bästaste serien Vänner. Fröken P, som bor i Norrköping (haha!), är såklart skönflummig som Phoebe. Hon målar och skapar och grejar och har en sån där skön klädstil som Pheebs har. Hur hennes karl är vet jag inte än, kanske är han lugn men ball, som Mike. Hoppas. Fröken J, däremot, bor nära sin Phoebe i Linköping, hon är mer Rachel. Hon är fart och fläkt, en del mode och mycket humor! Hennes karl är bergis som Ross, för han utbilddade sig till något som ingen av oss vet vad det är. (Fast, det är ju Chandler!) Jag är därför Monica, städgalningen med en inneboende tjockis, som har en karl som inte är av denna värld utan en mycket konstigare. Jag är pedant och inte alls lika flummig som Phoebe och Rachel, men det är ju därför jag älskar dem!

Mitt andra tjejgäng är också från New York, men vi är i alla fall samlade! Det är fröken CK, vår egen Samantha på alla sätt och vis! Kläderna, männen, snacket! Hon är cool och stark, vår egen Samantha. Prydliga fröken syster Jojo, är ju såklart sköna Charlotte. Hon är precis den stilen och mycket det tänket, and I love it! Jag är Miranda, den där envisa bruden, som faktiskt har drag av rött sig. Jag vet att jag kan, men ibland är jag för envis för att se det, tror jag i alla fall (se där!). Carrie saknas, men vi har i alla fall en Chewbacca!

Nu ska vi snart sova, i vårt adventspyntade hem, jag och min Chandler/Steve.

Kommentarer
Postat av: Cia

Hehe, vad gullig du är=) Det stämmer ganska bra det där! Men ingen Carrie, vad ska vi göra åt det? Ingen Carrie, ingen Mr Big.. Hmm..

2009-11-26 @ 23:15:53
URL: http://ciiia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0