8 simple rules

Jag älskar Harry Potter-böckerna för att jag alltid upptäckre något nytt, precis såsom det ska vara i riktigt välskrivna böcker. Jag lyssnar på Hemligheternas Kammare nu, och upptäckte just att halsbandet som är med i den sjätte boken, Halvblodsprinsen, finns beskrivet redan här. Jag avgudar JK Rowling.

Jag hatar C-uppsatser, helt onödigt såhär på lärarprogrammet, in med mer praktik istället!, men uppsatsen har i alla fall lärt mig att jag är ju postfeminist mycket mer än jag är feminist. (Med grundtanken att postfeminister ser jämställdhet som något självklart och har helt andra bekymmer, såsom utseende och jakten på Den Rätte.)

Jag tycker att känslor är hett! Jag gåter typ fem gånger i veckan. I alla fall den här hösten.

Jag tänker jätteofta på döden, men inte på ett jobbigt sätt alls, utan mer "tänk om jag skulle dö nu, då skulle jag slippa jobba/plugga/oroa mig, vad najs ändå!".

Jag känner mig jätteofta ensamast i hela världen, fast jag ändå vet att jag har massvis fina människor omkring mig. Apdumt, jag vet.

Jag vet att jag kan en massa, fast jag kan inte sätta fingret på vad det är jag kan. Men hey, jag menar, något måste jag ju kunna liksom?

Jag vet inte om jag kommer bli en bra lärare, och det stressar livet ur mig!

Jag tror att jag är världens mest lättlästa människa, men ofta vill jag ändå häva ur mig såna här sanningar om mig själv, bara för att.



A Christmas Carol in London

Kommentarer
Postat av: Toffs

å vad jag känner igen mig! Jag är också ofta ensammast i världen, särskilt när jag är lite less och så..och jag skriver under på många av de där grejerna också!

2009-11-27 @ 10:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0