Vinter vår sommar höst

Redaktörskarin skrev att hon härom morgonen fick septembervibbar, lite när vädret är sådär mittemellan. Då när sommaren är slut på allvar, skolorna har börjat och man vet inte riktigt om man bara ska ha en sommartröja på sig eller leta fram en tjocktröja som överlevt bland alla tunna sommarklänningar. Och jag tror hon menade att det är en sorglig tid, då när sommaren lämnat oss och vi måste ta på oss mer än vi gjort på månader. Men jag får rysningar av välbehag och längtar redan till september. Hösten är en av mina favoritårstider, kanske har den till och med gått om vintern nu när vintern är så tråkig och osnöig som den är. Alla färger blir så mycket mer på hösten, livet börjar om (eftersom jag gått i skolan i större delen av mitt liv och tänker i terminer så är hösten ju en nystart) och allt känns mysigt och fräscht på samma gång. Favoritjeansen klistrar inte vid benen, man kan ta på sig några sköna lager med tröjor och Converseskorna känns inte alls för varma längre. Det är min finaste tid. Åh som jag längtar till september!
Eller ja, det kan få vara lite maj, juni och augusti först. Juli kan vi hoppa över, den månaden går bara för fort och är antigen för varm eller för kall.

Efter fina Liverpool är jag helt Beatlesfrälst. Varför varför varför var inte jag med då när det begav sig, nånstans där i hysterin runt 1965? Det hade varit fina grejer!

Finaste skivomslaget någonsin, George och Ringo är lätt snyggast!

  
Liverpool x3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0