Tjaa, jag vet inte det jag...

Om bara en liten vecka eller så fyller fröken Ingmar Boll år. Jättemånga år, precis som alla andra som är i min ålder gör. Jag frågade vad hon önskar sig (förutom en tårta från ASDA), och får svaret en kratta.
Vad gör man?



Jag vet inte riktigt, men det blir liksom svårt att få med den hem till Sverige... Och nog för att det är fint att önska sig en kratta, men hon är ju praktiskt taget hemlös i Sverige. Bäst att fråga hennes mamma om hon har en stor tomt fröken Boll/Bergman måste kratta i sommar.
Jag tror hon kom att tänka på just en kratta bara för att vi såg en gubbe bära omkring på en kratta igår (typ) på stan. Bara sådär. Gubbe. Kratta. Torg i stad. Det hänger liksom inte alls ihop. (Inte ihophängade = jättekul i fröken Boll/Bermans huvud.)
Nåväl. Jag måste helt enkelt hitta pp något annat. Något lätt som inte tar upp många kilo i resväskan. Hum.

Imorgon fyller världens bästa Rasmus år! vem Rasmus är får ni räkna ut själva.


Det är inte samma Rasmus i videon som fyller år imorgon

Kommentarer
Postat av: Herr R

Haha, tack för kopplingen till Tabita... Göra så mot en gammal man.. ;P

2009-05-05 @ 16:42:40
Postat av: Toffs

Det där låter lite som Björn Rosenströms Egon..."skulle fylla fem år nästa dag...han sa till sin far: jag vill ha träskor och nötter och långfil och koben och sågspån och müsli...och en kratta..."

2009-05-06 @ 11:30:09
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0