Ingmar Bergman

Men då. Av någon JÄVLA anledning spelade de melodin från Änglagård på SR P4. Sådant ger mig äcklig hemlängtad.

Fast det var inte det jag skulle skriva om! Egentligen skulle jag skriva att jag inte har så mycket att skriva om. Och konstigt nog läser jag massa bloggar där bloggarna lider av samma probelm, det mycket tjugohundraåttaaktiga problemet bloggtorka. Varför kan jag inte hamna på bloggar som inspirerar?
Kanske kan jag skylla på att plugget tar en del på krafterna. Jag låg i rätt bra förra veckan, och nu är det bara två dagar kvar (onsdag, det är väl om två dagar typ?) tills fröken P kommer, därför känns det mest som att jag försöker göra klart allt så jag inte behöver oroa mig för mycket den korta tiden hon är här. Alltså lever jag mest i böckernas och ordens värld, och det är ju bra, men det är inget jag tar med mig hit till bloggen.

Jaja.
 
Dagens outfit: gammal tröja, nytt gammalt IKEA-glas och konstiga miner. Det ni!

Back to work. (Fast det är inte så jobbigt egentligen, jag ska bara läsa klart lite böcker som är ganska bra, och sedan ta en promenad till Uni och skriva ut en essay som ska in på fredag, som jag alltså nästan är helt klar med. Sedan blir det nog en kaffe på stan med gissa-vem, och ikväll mer böcker. Nu vet ni!)

För övrigt blev fröken J (eller Gissa-vem som jag nu döper henne till) Ingmar Bergman på testet "Vilken svensk är du?" från Facebook. Hej vad skoj! Hon har lagt sig till med en speciell Ingmar Bergman-min, och citat från Robbans imitation ploppar ut lite nu och då.
Såhär är Gissa-vem! Och se upp för citatet vid 2.14 "Nu känner jag demonerna komma över mig! Folk har trevligt här. Fy fan vad jag mår dåligt!", det kan vara det bästa som sagts någonsin (av en svensk)!


Robert G aka Ingmar B aka Gissa-vem

De är så lika att jag redan nu stryker Gissa-vem som hennes artistbloggnamn, hon heter numera Ingmar Bergman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0