Te? Te någon?

Jag är ju då i England, där nationaldrycken råkar vara te. Därför måste man balja i sig enorma mängder svart te med mjölk, för att ens kunna kalla sig halv-engelsk liksom. (Saken görs ju inte bättre av att typ majoriteten invandrade är indier, och de är ju också ena hejare på te!) Jag dricker mycket kaffe, lite svart te, och snart, mycket snart, kommer jag häva i mig rött te, och lite...vitt. Jag hittade snorbilliga (£1.09, typ 14 kronor alltså) mysteer på ASDA nämligen. Mixed berry selection är roliga blandningar som blåbär&äpple, echinacea&hallon (ny favvo, lätt!) och tranbär&granatäpple, och a moment of calm selection är ännu mer mysiga med ny höjdare som kamomill&kryddat äpple, african rooibos&jordgubb&vanilj och african honeybush&manadrin&apelsin.
Värsta reklamen nu, men nu vet ni ju i alla fall vad jag pysslar med på kvällarna. (Fast nu dricker jag silverte, eftersom det blev vatten kva. Herrjesus vad jag börjar bli gammal...)

 

För övrigt är jag superduper avundsjuk på Colorelle som har väääärldens finast kjol... Tror jag ska säga till farbror C att se till att gå förbi Monki när han ändå är i Stockholm... =)

Kommentarer
Postat av: Toffs

Klart jag hört av mig, sms, messenger, facebook, allt. utom möjligtvis att ringa, men det känns som att om inte personen ifråga svarar när man kontaktar henne sådär så är inte ett telefonsamtal nödvändigt...suck. Jag lägger ner för mycket tid på att grubbla över varför...det är nog hela saken.



Myyys med te, det sista med mandarin och apelsin låter jättespännande, du får rapportera och betygsätta när du testat alla..:-)

2009-03-19 @ 06:42:20
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Amanda

Te som är så gott, min favorit är roobios vanilj :) Måste skvallra lite om att här hemma ryktas det om att Monki ska öppna på marieberg, det återstår att se...

2009-03-19 @ 09:03:06
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com
Postat av: Toffs

okej, jag skippar eiffeltornet. jag lovar.

2009-03-19 @ 10:59:55
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0