Popcorn = mat

Min proteinchock hjälpte väl sisådär. Jag har hävt lite kvällskaffe, och är inne på ett äpple nu, men sjutton alltså, popcorn vore inte helt fel.
En gammal kompis till mig hade en något nyare verison av big popper än mig (jag hade den gamla från 1990-talet innan svärföräldrar A&B gav oss, eller ja, mig, en ny) och hon älskade den verkligen! Hon brukade poppa en sån full och äta själv. Jag var inte sen att ta efter såklart! Innan det var popcorn mest en social grej för mig, jag skämdes nog lite för att äta det själv.Men när jag träffade fröken S, ja så hette hon, insåg jag att hey, popcorn är till för att ätas.
Sedan dess har jag stött på några fler som älskar popcorn lika mycket som jag. Fröken M och jag gjorde nöje i att se film (gärna tecknat) och äta popcorn, och nu influeras jag av bloggredaktören som också verkar digga popcorn stenhårt.

Vad vill jag säga med detta då? Tja, jag saknar min fina big popper! Kanske mer än jag saknar farbror C, för han kan jag ju i alla fall prata med.
 
Min första popcornsmaskin, 1990-talsvarianten
och den nuvarande, som är bra oxå men inte lika...retro


För övrigt! Såg ni kommentaren från stronge herr R (yay!); han har erbjdudit sig en matspalt här på bloggen! Det vore så roligt att jag nästan inte skulle klara av det, så roligt skulle det vara. Men vi får väl se. Om inte annat kommer han nog dyka upp med diverse mat- och träningstips (kommer ni ihåg discopassen på gymmet?) varesig jag vill det eller inte. (Men, who am I kidding? Klart jag vill!)

Popcorn, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0