Fröken

Återanpassningen till Sverige och hemma går bra. Tror jag i alla fall. Det känns lite tomt och ensamt utan alla korridorstjejer, utbytesstudenter och fröken Grodan Bergman, men jag vänjer mig väl.
Jag fick en försenad födelsedagspresent igår, det var massa små roliga saker, men den bästa var helt klart en mugg som jag tror jag kommer dricka mycket varmt (och säkert kallt också)  ur.
 Frökenmuggen, och två av våra otaliga Paristavlor

Jag har i princip förträngt att jag fyllt år, så att få massa tårta och presenter dagarna efter hemkomst kom nästan som en liten överraskning. Bäst var nog den enorma Paristavlan med det lysande Eiffeltornet, och jag undrar hur jag kan ha sådan kärlek till just Paris utan att ens ha varit där. Nåväl, nu har jag ju Claire där, hon kanske kan locka ännu mer, även om jag tror att jag nog hamnat där utan någonsomhelst (?) hjälp av knasiga fransyskor. Min engelsman kanske ska dit och lära ungarna engelska i höst, honom ska jag i alla fall lätt hälsa på i så fall.
Idag ska vi på min absolut finaste present - i januari köpte herr C biljetter, i februari gav han dem (nästan) till mig, och ikväll ska vi se Bruce S live i Stockholm. Han spelade min bästa Bruce-låt under premiärspelningen, typ sist, och jag hoppas att han spelar den för mig (och några andra) ikväll.
 Tavlan, på långt webbkameraavstånd


Bästa Bruce-låten, Dancing in the Dark

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mycket avundsjuk på dig att du fått se Bossen, men så klart glad för din skull. Hoppas det var supertoppen!! =)

2009-06-05 @ 10:09:50
URL: http://uppdykande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0