Brown rules forever?

Aftonblaskan eller The Express har nu nån slags omröstning om vem som är deckarregenten i Sverige.
Jag vet vem som vinner den intrenationella omröstningen jag håller i just nu; Dan Brown såklart! Jag har egentligen tyckt det lite sedan jag läste Da Vinci-koden för fyra år sedan, men jag var inte säker. Jag började nämligen på Änglar&Demoner bara lite efter det att jag läst Da Vinci-koden, och jag fastnade inte alls. Jag slutade faktiskt efter typ tre korta kapitel. Men sedan såg vi ju Angels&Demons på bio, jag och fröken Grodan Bergman, och nu hittade jag boken hoss herr M och fru E, så jag tänkte att jag ger't ett försök! Och herre jesus vad bra den var! Och vad småreligiös jag blir. Jag läste den fort fort fort, och nu är jag inne på I cirkelns mitt (presidentval, NASA, konspirationer och bedrägerier), sedan blir det nog allt Gåtornas palats. Om jag hinner (innan sommaren är slut menar jag). Sedan, sedan ska jag lätt hyra Änglar&demoner och se den igen med min käre herr C. Mmm.
Kanske är det inte nobelprisvinnarböcker, men för en deckarsucker så är de galanta, eller toppen helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0