My name is Social. Tant Social.

Det vankas fest i rummet brevid, eller nästan brevid, mitt. Hur jag vet? Jag såg allt när de bar dit festgrejorna, ölen alltså.
Trots trötthet och en begynnande huvudvärk sedan 18.14 på ett ungefär, masade jag mig ut till köket när jag hörde att det gicks lite i dörrar ute i vår kära korridor. Jag fick stå ensam i köket, men precis när jag öppnat min dörr träffade jag en annan människa. Spanjacken R, som inte helt är spanjack utan även lite...unionjack, hälsade artigt. Jag hejade även på min nästan-brevid-granne, men bara med en vinkning. Hans namn har jag glömt, men han såg ut som om han kom från krokarna kring Indien, eller kanske var det bara hans föräldrar som kom därifrån.
Nu har jag ont i huvudet och hoppas att de ska vara någotsånär lugna inatt. Men för säkerhetsskull tar jag fram öronpropparna. Och iPoden. Fleet Foxes brukar kunna lugna.
Det är inte lätt att vara en tant när man är utbytesstudent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0